№1 (203) січень 2012 _
о. Михайло БУЧИНСЬКИЙ
Розпочався рік 2012. Після Різдвяних та Йорданських свят до українських храмів знову прийдуть наречені, щоб просити благословення на щасливе подружнє життя.
Детальніше... №2 (204) лютий 2012 _
о. Богдан ПРАХ
Ім'я нашого співрозмовника відоме широкому колу українців як в Україні, так і далеко поза її межами. Отець-доктор Богдан Прах проявив себе з якнайкращого боку, душпастирюючи на різних парафіях, очолюючи Львівську духовну семінарію, викладаючи в УКУ, досліджуючи історію УГКЦ. Але є ще одна іпостась, яка дозволяє сповна розкритись йому як обдарованій Богом особистості. Він насправді є великим будівничим. То ж не випадковим є те, що з благословення Церкви він тепер безпосередньо займається відновленням однієї з найкращих українських святинь, зведених далеко від України. Про його діяльність на цьому поприщі йдеться у пропонованому інтерв'ю.
Детальніше... №4 (194) квітень 2011 _
Ігор БРИНДАК
Те, що на честь святих називають храми, більшість людей знає. Загалом відомо також, що не лише на честь святих, але й просто релігійних осіб можуть називати вулиці, населені пункти, лікарні, бібліотеки, географічні місця... Наприклад, Сан-Франциско, Сен-Жермен, Сен-Мішель і т.д. Скажімо, така країна як Грузія названа на честь святого Юрія (Георгія). Грузинською мовою – Ґурій. Був період, коли іменами святих називали кораблі. Так, одна з каравел Христофора Колумба іменувалась «Санта-Марія». Але, щоб на честь релігійних осіб, в тому числі й канонізованих святих, називалися якісь звичайні речі з нашого щоденного життя, про це більшість людей і не здогадується. Однак це є реальністю.
Детальніше... №3 (193) березень 2011 _
Ігор БРИНДАК
У попередньому номері нашого часопису повідомлялося, що теперішній понтифік Венедикт XVI має намір відновити міжрелігійні молитовні зустрічі в Асижі, започатковані у 1986-му році Слугою Божим Іваном Павлом ІІ. Також йшлося про те, що представники окремих течій у Католицькій Церкві негативно налаштовані проти цих зустрічей. В Україні дуже різко засуджують такі акції прихильники «групи Догнала». Широкому загалу вони більше відомі як «підгорецькі отці». Прихильники цього руху вважають молитовні акції з іновірцями перешкодою у проголошенні блаженним Папи Івана Павла ІІ. Тому вони постійно звертаються до Ватикану з вимогою скасувати заплановану на травень цього року беатифікацію. З іншого боку, більшість людей не володіють інформацією про те, що насправді відбувалося в Асижі двадцять п'ять років тому. З цієї причини варто нагадати про ці події й осмислити їх в богословському аспекті.
Детальніше... №3 (193) березень 2011 _
о. Павло ХУД
14-15 січня 2011-го року в Українському католицькому університеті відбулася зустріч українських істориків, організована Асоціацією вчителів «Нова Доба» та Програмою дослідження сучасної України ім. Петра Яцика. Близько сорока істориків обговорили напрацювання концепції і змісту нового посібника з історії України та укладання нової історичної політики в державі. Посібник пропонує поліетнічну версію української історії. Про підхід до аналізу історичних подій, його переваги і загрози – у розмові з кандидатом історичних наук Ігорем Скочилясом, деканом гуманітарного факультету Українського католицького університету.
Детальніше... №2 (192) лютий 2011 _
Ігор БРИНДАК
Нещодавно світ облетіла звістка про те, що у травні цього року відбудеться беатифікація Папи Івана Павла II. Останньою ланкою у завершенні беатифікаційного процесу стало визнання медичною і церковною комісіями факту чудесного зцілення від хвороби Паркінсона французької черниці Марі-Сімон П'єр. Про наслідки, які виходять із визнання церквою чудес у бетифікаційних або канонізаційних процесах, і йтиме мова у даній публікації.
Детальніше... №2 (192) лютий 2011 _
Мар'яна МАКСИМ'ЯК
Сьогодні Релігійно-інформаційна служба України є фактично єдиною, котра позаконфесійно інформує українців і світ про релігійні події в Україні. Головною метою служби є тримати руку на пульсі релігійного життя. У лютому 2011 РІСУ святкує свій ювілей - десять років з часу створення. Про досвід роботи, труднощі, нові проекти та задуми читайте далі у розмові з директором РІСУ Тарасом АНТОШЕВСЬКИМ.
Детальніше... №1 (191) січень 2011 _
Греція
Країна, у якій 98% громадян ідентифікують себе православними (ще донедавна, до речі про це свідчила спеціальна графа у паспортах греків), упродовж століть шанує свої традиції. Різдво Христове тут святкують за новим стилем, тобто 25-го грудня. У містах і селах Греції напередодні Різдва, Нового Року та Хрещення господарі будинків шукали у лісі найміцніше ялинове дерево.
Детальніше... №1 (191) січень 2011 _
о. Михайло БУЧИНСЬКИЙ
Як відомо з історії християнства, легальний статус ця релігія отримала з проголошенням Медіолянського едикту в 313-му році. Введення у дію цього документа, хоч і дозволяло християнам беззаборонно виконувати літургійні практики, споруджувати храми, володіти церковним майном, та все ж не гарантувало уникнення загрози переслідувань з боку високих світських достойників, вихованих на поганських традиціях. Імператори і разом з ними їхні підлеглі, що обіймали високі посади, щораз більше розуміли: внутрішня загроза для монархії, продиктована усвідомленням християн свого покликання бути відповідальними перш за все перед Богом, а вже потім поважати світську владу, була значно серйознішою, аніж посягання зовнішніх ворогів чи, скажімо, якісь неординарні обставини. Були й такі монархи, що вважали себе християнами, але на практиці часто використовували нелюдські методи у ставленні до підпорядкованих їм громадян. Цікавий і повчальний випадок стався з одним із імператорів. Йдеться про навернення Теодосія. Однак про все по порядку.
Детальніше... №1 (191) січень 2011 _
Ігор БРИНДАК
"Вірую в єдину, святу, соборну і апостольську Церкву"... Кожен християнин щоденно повторює ці слова із Символу віри. І якщо відносно слів „єдина, соборна і апостольська" сумнівів у нас не виникає, то зі словом „свята" у багатьох, мабуть, зародиться запитання; „Якщо Церква свята, то чому деякі її члени живуть не краще від поган або атеїстів і чому в церковній історії мали і мають місце різні негативні явища?" Спробуймо знайти відповідь.
Детальніше... №1 (191) січень 2011 _
Михайло КОСІВ
Та ось він розгорнув Євангеліє від апостола Матвія і прочитав: "Прийшовши ж Ісус до землі Кесарії Пилипової, питав Своїх учнів і казав: "За кого народ вважає Мене, Сина Чоловічого?" Вони ж відповіли: "Одні за Івана Хрестителя, одні за Іллю, інші ж за Єремію або одного з пророків". Він каже до них: "А ви за кого Мене маєте?" А Симон відповів і сказав: "Ти Христос, Син Бога Живого!"
Детальніше... №1 (191) січень 2011 _
Дмитро НАКОНЕЧНИЙ
Часто доводиться не лише чути, але й самому промовляти фразу: «Як мало потрібно людині для щастя». Зазвичай ми вимовляємо це під час маленької перерви, яку беремо заради оновлення сил для нового бігання за вітром. Як це добре дітям і як виснажливо для старших. Але одні бігають із цікавістю та певною внутрішньою насолодою, інші – можливо, тільки рефлекторно.
Детальніше... №12 (190) грудень 2010 _
Дмитро НАКОНЕЧНИЙ
Місяць грудень позначений у церковному календарі іменем святого Миколая. Образ цього подвижника віри асоціюється в нашій уяві перш за все з благодійністю. Значно рідше говоримо про нього як про опікуна мандрівників, що за його посередництвом прагнуть прибути до тихої пристані, і, мабуть, найменше пригадуємо те, що Миколай, єпископ з Мирів у Ликїі, був ревним захисником правд віри. Автор пропонованої замітки, помістивши її під рубрикою «Про життя» рідко згадує святого, якого чи не найбільше полюбляє малеча і дуже шанують дорослі, однак, публікація проникнута духом безкорисливого служіння і рекомендована тільки для тих, хто налаштований на успіх.
Детальніше... № 4, листопад 2010 _
Володимир КЛЮЧАК
Я – християнин. Католик. Знаю, наскільки важливо є те, що в нас в Україні маємо тепер релігійну свободу, бо належу до того покоління, яке ще пам”ятає заборону ходіння до церкви, заборону колядувати чи святкувати релігійні свята, атеїстичну пропаганду в школі, тиск на свідомість молодої, ще не сформованої повністю особистості.
Детальніше...